วันศุกร์ที่ 17 มีนาคม พ.ศ. 2566

Leadership Matters: World Language Program Leadership & Teacher Practices

Leadership Matters: World Language Program Leadership & Teacher Practices

ความเป็นผู้นำ: ความเป็นผู้นำและการปฏิบัติของครูในโปรแกรมภาษาโลก

Ritz, Catherine; Sherf, Nicole
Foreign Language Annals, v55 n4 p1025-1042 Win 2022
            This large-scale study used a survey to collect data on K-12 world language program leadership and instructional practices in Massachusetts public schools, investigating associations between the presence of a program leader or primary evaluator who is a world language specialist and instructional practices, curriculum, and assessment. The study resulted in 383 individual teachers completed responses, representing 188 school districts. Multilevel regressions were fit for groups of questions focusing on different categories of instructional practices by educational level (elementary, middle school, and high school). Results indicate positive associations between a world language specialist in the role of program leader or primary evaluator and a number of teacher practices. Further research is needed to expand understandings of the role and impact of world language leadership at the K-12 level. Program leadership is an important component of the school system that has largely been omitted in world language educational research.
            การศึกษาขนาดใหญ่นี้ใช้แบบสำรวจเพื่อรวบรวมข้อมูลเกี่ยวกับการเป็นผู้นำโปรแกรมภาษาโลก K-12 และแนวทางปฏิบัติด้านการสอนในโรงเรียนรัฐบาลของรัฐแมสซาชูเซตส์ โดยตรวจสอบความสัมพันธ์ระหว่างการมีอยู่ของผู้นำโปรแกรมหรือผู้ประเมินหลักที่เป็นผู้เชี่ยวชาญภาษาทั่วโลกและแนวทางปฏิบัติในการเรียนการสอน หลักสูตร และการประเมิน ผลการศึกษามีครู 383 คนตอบแบบสอบถามเสร็จสิ้น ซึ่งเป็นตัวแทนของเขตการศึกษา 188 แห่ง การถดถอยหลายระดับเหมาะสำหรับกลุ่มคำถามที่เน้นแนวปฏิบัติด้านการสอนประเภทต่างๆ ตามระดับการศึกษา (ประถม มัธยมต้น และมัธยมปลาย) ผลลัพธ์บ่งชี้ความสัมพันธ์เชิงบวกระหว่างผู้เชี่ยวชาญด้านภาษาทั่วโลกในบทบาทของผู้นำโปรแกรมหรือผู้ประเมินหลักและแนวทางปฏิบัติของครูจำนวนหนึ่ง จำเป็นต้องมีการวิจัยเพิ่มเติมเพื่อขยายความเข้าใจเกี่ยวกับบทบาทและผลกระทบของการเป็นผู้นำทางภาษาโลกในระดับ K-12 ความเป็นผู้นำของโปรแกรมเป็นองค์ประกอบสำคัญของระบบโรงเรียนที่มักถูกละเว้นในการวิจัยทางการศึกษาภาษาโลก
Descriptors: Second Language Programs, Second Language Learning, Second Language Instruction, Kindergarten, Elementary Secondary Education, Program Administration, Teaching Methods, Instructional Leadership, Public Schools, Specialists, Teacher Attitudes, Language Teachers, Correlation, Evaluators, Program Evaluation, Leadership Role


Reference : 

Ritz, C., Sherf, N. (2022) Leadership Matters: World Language Program Leadership & Teacher PracticesForeign Language Annals, v55 n4 p1025-1042 Win 2022


ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น